retail development


Bouwen aan de toekomst!

Van concept creatie tot en met realisatie van plannen.
De huidige structuur van Automotive Retail vraagt om radicale vernieuwing van concepten en beduidend meer e
fficiëntie in de End to End processen.
Autoverkopers dienen zich meer bezig te moeten houden met hoofdzaken; verkopen. Het showroomconcept krijgt een andere rol als afleverlocatie.
Marges staan steeds meer onder druk wegens stuwing van beide kanten.
Omzet daalt in de branche en het rendement komt gemiddeld niet boven de 1%.
En zo zijn er nog vele zaken benoemen waarbij de ontwikkeling van vernieuwing boven op de agenda hoort te staan.


Retail bouwers

Volle showroom

indicatoren


Zeker nu de markt voor verkoop nieuwe auto's door talloze omstandigheden enorm onder druk staat, is de urgentie groter dan ooit om de Retail operatie van Used Cars op topniveau uit te oefenen.
Maar welke basis indicatoren (in Nederland) zou een autobedrijf moeten nastreven om aan de zwarte kant van de wip te zitten met bijvoorbeeld B2C Retail van occasions;

  • Online zichtbaarheid: >50%
  • Occasionportal ROI: >1-15
  • Leadkosten: <€25
  • Leadconversie: >20%
  • Verkoper >#250
  • Omloopsnelheid: >5
  • B2C verdeling: >80%
  • Netto marge: >5%
  • Efficiency voorraadinvestering: >2,5%

Start your engine


Komt jullie organisatie niet in de buurt van deze indicatoren of zijn een aantal zelfs onzichtbaar? Dan wordt het wel tijd om een paar trappelende paarden in gang te zetten.
Retail van voertuigen in de huidige traditionele vorm is op zijn retour qua succes. De strijdlustige gaan door weer en wind en vinden een weg naar succes.

Wij bieden die ondersteuning bijpassend aan ieder individuele uitdaging of case!

Start ook vandaag en neem contact op voor de benodigde support.


Start your engine