NIEUWS EN ARTIKELEN




Occasionportal analyse 2019


20 januari 2020

We zijn inmiddels alweer 3 weken onderweg in het nieuwe jaar en blikken graag nog even terug op 2019 als het gaat om de online prestatie van occasion advertenties. Er is veel te doen rondom occasionportals: de joint venture DPG-TMG (Automotive Mediaventions) met Gaspedaal, Autotrack en Autowereld, Autoscout24 verkocht, Marktplaats (eCG) nog in de etalage. Maar wat bracht het de autobedrijven onder aan de streep? ARC zocht het uit.


investeren in retail ontwikkelingen, niet in probleem OPlossingen


12 november 2019

In tijden waar de nieuwe autoverkopen erg moeizaam verlopen voor merkdealers, wordt het blijkbaar weer tijd om de focus op winstgevendheid van de occasionafdeling te leggen. De landelijke verkopen van tweedehands auto’s gaat tenslotte voor de wind. Een bijkomend voordeel dat het succes grotendeels zelf te beïnvloeden is.


het gaspedaal effect op
Autotrack en autotrader


4 november 2019

De eerste maand van het laatste kwartaal in 2019 is inmiddels passé. Eind Q3 kwam natuurlijk uit onverwachte hoek het super nieuws dat Gaspedaal (TMG) samen gaat met Autotrack (DPG) onder de naar Automotive Mediaventions (AMV). Alsof die zet nog niet voldoende was, werd ook Autowereld (waar TMG al een klein belang in had) ingelost per 1 oktober door AMV.



Digital_Ads_Funnel

de roi/roas van
advertentiekanalen


31 oktober 2019

In de Automotive Retail branche vormt zich nogal wat onjuistheden en/of misvattingen als het gaat om de waardering van (online) advertentiekosten bij kanalen.
Wij zijn hierin gedoken en hebben aan hand van rekenvoorbeelden de juiste benaderingen voor je om ook zelf correcte calculaties te kunnen maken waarmee je de kosten-baten kunt analyseren.


2019-Q3
occasionportal onderzoek


24 oktober 2019

Automotive Retail Consultancy voert inmiddels meer dan 6 jaar advertentiekanaal data onderzoeken uit ter fundatie van Automotive retailers. Deze vormen onder meer de basis voor ons Digital Roadmap programma bij de realisatie van meer online succes.
Er worden terecht veel vraagtekens bij advertentiekanalen geplaatst door adverteerders waarbij helaas ook veelvuldige onduidelijkheden en onjuistheden worden verspreid. Vanuit een objectief standpunt publiceert ARC ieder kwartaal een nieuw onderzoeksrapport op basis van een steekproef met de nieuwe informatie over de (compacte variant) van de Occasionportal analyse.


Kanaal_Analyse


New_Direction

Occasion management support ingeruild


1 oktober 2019

De hervorming van de diensten hebben uiteindelijk geleidt tot een nieuwe bedrijfsnaam welke beduidend beter aansluiting geeft op de hedendaagse activiteiten.
Een vernieuwing die na ruim 6 jaar eigenlijk best logisch en erg welkom is.

Per 1 oktober 2019 is dan ook ‘’Automotive Retail Consultancy’’ operationeel actief.